Tento reklamační řád je vypracován v souladu s ustanovením § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a vztahuje se na zboží:
K zakoupenému zboží obdrží kupující fakturu. Není-li kromě faktury zákazníkovi vydán také záruční list, slouží faktura zároveň jako záruční list.
Kupující potvrdí převzetí zboží podpisem faktury. Jestliže je zboží doručováno prostřednictvím dopravce, potvrdí zákazník převzetí zboží podpisem dodacího listu.
III. Záruka na zboží
Prodávající poskytuje na zboží záruku 24 měsíců od jeho převzetí, není-li na faktuře nebo na záručním listu uvedena doba delší.
Kupující je povinen řádně prohlédnout zboží okamžitě při jeho převzetím od prodávajícího nebo dopravce.
Zjistí-li kupující, že je obal zboží poškozený, je kupující povinen s dopravcem sepsat protokol o škodě. Kupující je povinen reklamovat vady zboží neprodleně po jejich zjištění.
V případě zjištění vady zboží je kupující oprávněn reklamovat zboží buď (i) osobně v místě provozovny prodávajícího na adrese: Galerie Mlejn Nádražní 3156/138a, Ostrava , PSČ 701 00 - nebo prostřednictvím e-mailové adresy reklamace@antikvariaturynku.cz nebo prostřednictvím webového formuláře v sekci kontakt na hlavní stránce.
V případě osobní reklamace v provozovně prodávajícího předloží kupující prodávajícímu fakturu a dodací list. Byl-li obal zboží poškozen při přepravě, předloží kupující prodávajícímu také protokol o škodě.
Využije-li kupující možnost reklamace distančně prostřednictví mailu, přiloží do mailu scan faktury, záručního listu a protokolu o škodě. Reklamované zboží neprodleně, po dohodě s prodávajícím, kupující na své náklady a pojištěné v odpovídající hodnotě zašle prodávajícímu. Zboží musí být přiměřeně zabaleno. Reklamace se má za včasnou, obdržel-li prodávající do své mailové schránky e-mail kupujícího před uplynutím záruční lhůty.
Zároveň kupující oznámí prodávajícímu, v čem spočívá vada zboží a jaký způsob řešení reklamace preferuje.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
Prodávající a kupující se dohodli na tom, že reklamace může být uznána za oprávněnou pouze při kumulativním splnění těchto podmínek:
Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Nemá-li věc stanovené vlastnosti, může kupující požadovat:
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
(Odstoupení od kupní smlouvy) FORMULÁŘ KE STAŽENÍ
Prodávající je povinen kupujícímu vydat potvrzení o tom, kdy kupující reklamaci uplatnil, specifikace reklamovaného zboží, co je obsahem reklamace, identifikace kupujícího a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje (viz. možnosti pod bodem VI. Práva kupujícího výše).
Prodávající je dále povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Reklamace, včetně odstranění vady, musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší (§ 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb.).
S účinností od 1.2.2016 má kupující, jako spotřebitel, právo v případě tzv. „spotřebitelského sporu“ z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, jenž by vznikl s prodávajícím, využít také cestu mimosoudního řešení sporu u České obchodní inspekce („ČOI“). Typickým spotřebitelským sporem jsou spory o uznání reklamace vad zboží. Toto právo vyplývá kupujícímu ze zákona č. 634/1992 Sb. , o ochraně spotřebitele, ve znění novely č. 378/2015 Sb.
Pro více informací o právu kupujícího na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, včetně informací o obsahu návrhu, lhůtach a nákladech, navštivte internetovou stránku ČOI na adrese http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/
V případě výměny či opravy zboží, není-li reklamace vyřízena ihned, je kupující povinen převzít od prodávajícího vyměněné nebo opravené zboží nejpozději do 10-ti kalendářních dnů od doručení výzvy prodávajícího kupujícímu k převzetí, pokud nebyla domluvena lhůta delší.
Jestliže si kupující nepřevezme vyměněné či opravené zboží v stanovené lhůtě a ani v dodatečně lhůtě stanovené ve výzvě prodávajícího, prodávající je oprávněn účtovat kupujícími poplatek za uskladnění zboží ve výši 10,-Kč za každý další započatý týden následující po uplynutí dodatečné lhůty k vyzvednutí stanovené prodávajícím, maximálně ovšem částku ve výši 100,-Kč.
Při nesplnění reklamačních podmínek nebo nedodržení postupů reklamace podle tohoto reklamačního řádu nebude reklamace uznána. V takovém případě je prodávající oprávněn požadovat od kupujícího náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly.
Tento reklamační řád je účinný od 1.01.2023.